Av Jesper & Lisa - 29 juli 2012 02:11

Titta vad jag hittade på Universal Studios. Story will follow

Av Jesper & Lisa - 28 juli 2012 02:20

Idag tog vi några timmar på stranden, skönt! Lisa njöt i fulla drag, jag låg och sov, gott det med såklart! Ganska skönt klimat i LA, lätt bris, så det är sådär lagom varmt. Var inga problem att hitta någon plats på stranden i alla fall, ganska stor. Den var säkert 100-150 meter djup. När vi gick tänkte jag fråga om jag fick komma upp i Baywatchhyddan, men jag fegade ur. Så det fick bli någon bild utanför den istället.

Innan vi la oss på stranden så tog vi en sväng ut på piren, en av flera efter stränderna här i området, mysigt ställe! Det fanns ett litet nöjespark, tror det var mest för barn. Några restauranger coh lite andra butiker som sålde massa småsaker.

Inte så mycket mer att säga om denna lilla eskapad. Bjuder på lite bilder.

Av Jesper & Lisa - 27 juli 2012 19:04

Igår gjorde vi något riktigt kul! Ja det står ju redan där uppe, lite spoiler men men. Det var jättecoolt i alla fall. Man fick köra in och ställa sig på en parkering, gå köpa lite snacks, ratta in 106.1 på radion och sen var det vara att luta sig tillbaka.

Vi såg två filmer för 9 dollar. Dark night rises (9/10) och Amazing Spiderman (7/10). Kul att de visade så nya filmer och så himla billigt. Ljudet i vår bil är bra så man tappade ingen känsla för filmen trots att man inte hade något riktigt bioljud.

Resan dit var lite segare, det var 10+ mil till bion, men det var ju tyvärr i värsta rusningstrafiken, jag har inte upplevt detta någon gång. Det har nog ingen av er gjort heller, om ni inte kört bil i rusningstrafik i LA vill säga. Man blir stärkt som bilförare i alla fall. Jisses vilken tid det tog, de första milen tog nog 1,5 h. Var som att köra i en loopad heinz ketchupflaska. Först händer inget, sen plupp, man kommer 100m. Så håller man på så tills man har kommit dit man ska. Det lättade något mot slutet, vilket var tur då vi precis han fram innan filmen började.

Slog nog rekord i bilkörning för min egen del igår, tror det blev 75 mil ungefär. Kom inte tillbaka förns vid 3. Så man var lite mör.

Dags för nya äventyr, först frukost!

Av Jesper & Lisa - 27 juli 2012 18:56

Nu funkar det att lägga upp lite bilder. Var-som-en-ko!

Vårt "lilla" rum

Mat på en restaurang

Den pampiga Bellagiofontänen!

Vy från vårt fönster

Hotellet utifrån

Shopping inomhus!?

En liten kanal utomhus mäktade de med också

Hotellet New York New York

Spelandet gick inge vidare. Vann dock tillbaka lite dagen efter.

Av Jesper & Lisa - 27 juli 2012 02:31

Tänkte att ni måste vara sjukt nyfikna på hur det är att köra här borta, så jag tog mig friheten att spela in en liten film. It's exiting right to the end!

Ber om ursäkt för Lisas visslande i början...

Av Jesper & Lisa - 27 juli 2012 01:36

Staden blev precis lite coolare! Precis anlänt. Fick ett rum med balkong, nice!

Resan hit var på 54 mil. Vet inte vad det är men den går ganska lätt att köra. Ibland kan jag sova 5 min och ändå är bilen kvar på vägen. Antar att det är de långa rakorna.

Nu ska vi fundera på vad vi ska göra. LA går man inte runt i, bokade nära stranden Santa Monica. Ser ut att vara nån mil dit.

Av Jesper & Lisa - 26 juli 2012 06:25

Vi lyckas inte hitta något wifi som fungerar ordentligt, så jag får köra från mobilen idag igen.

Just nu ligger vi i sängen på ett motell i Kingman. Dagen har gått ut på att göra ett besök i Grand Canyon, vilket vi lyckades bra med. Vi körde desert view drive med bilen. Vilket är det enda man kan köra själv på den södra kanten. Vilken otrolig grej! Man förstår inte hur stort det är! Förstår fortfarande inte riktigt. Vidderna är helt magnifika.

Lisa var jätteduktig, höjdrädd som hon är. Vågade gå fram och titta på många ställen. Tummen upp på det! Kanske inte var hennes favoritmål men vår resa. Men nu har hon varit där!

Jag hade gärnat tagit de vandringsleder som går ner i dalen. Men det kräver en del planering innan, då man övernattar där nere. Tog mig i alla fall ut på en spets för att få lite fina bilder. Har lite bilder åt er höjdrädda också. Fick klättra lite för att ta mig dit. Tyvärr så får jag inte över några bilder från kameran idag heller. Så jag får bjuda på den enda bilden jag tog med mobilen.

Hur som helst, en grym upplevelse!

Vi stannade till i en liten håla påväg hit, William. Skitställe, vem lägger till egna dricks på notan? Varför har mataffären medlemspriser på allt i hela butiken? Jag blev sur i alla fall.

Dags att sova, LA imorn!

Av Jesper & Lisa - 25 juli 2012 18:05

Inatt sov vi i den lille orten Flaggstaff. Den ligger 13 mil ifrån den östra infarten till Grand Canyon, som vi ska besöka idag. Tanken var att åka dit till soluppgång. Men jag har blivit lite sjuk, så jag behövde sömn. Men jag tror nog att GC blir en häftig upplevelse ändå!

Inte mycket att säga om Flaggstaff vi har bara varit på hotellet och en restaurang. Restaurangen heter Galaxy diner och är lite 60-tals inspirerad. Rolig inredning, helt ok mat. Men en dag hoppas jag att jag lyckas beställa äggen till som jag vill ha de.

Vidare mot Grand Canyon! Bilder från Vegas kommer när vi hittar bättre WiFi.

Hej! Vi är Lisa & Jesper. Nygifta ger vi oss iväg på bröllopsresa till USA. Följ med oss!